Baza wiedzy

Wiedza i narzędzia przydatne w codziennej pracy Animatora

Partnerstwa lokalne

Dobra praktyka: Muuvit!

Muuvit

Spis treści

„Muuvit - Ruszaj się i odkrywaj świat” jest projektem stworzonym z myślą o odważnych bibliotekach i otwartych boiskach, które chcą poszerzyć swoją ofertę o nowe i ciekawe rozwiązania. Projekt wykorzystuje doświadczenia fińskiego programu z zakresu edukacji prozdrowotnej, który został opracowany 12 lat temu. Do tej pory skorzystało z niego prawie 2 miliony uczniów. W ramach programu ruszają się także dzieci w innych krajach: Austrii, Szwajcarii, Niemczech, Anglii oraz Stanach Zjednoczonych. Realizując projekt „Muuvit - Ruszaj się i odkrywaj świat” lokalne biblioteki i Orliki mają możliwość wspólnego działania w celu propagowania zdrowego trybu życia oraz aktywności fizycznej.

Na czym to polega?

Projekt polega na promocji aktywności fizycznej, za którą dzieci zdobywają punkty oraz możliwości odbywania w bibliotece wirtualnej podróży po świecie, połączonej ze zdobywaniem nowej wiedzy, która jest swoistą nagrodą za aktywność fizyczną.

Warunkiem koniecznym do realizacji projektu na poziomie lokalnym jest nawiązanie współpracy między bibliotekarzem zatrudnionym w lokalnej bibliotece, a Animatorem pracującym na obiekcie Orlik lub boisku tego typu. Animator, zatrudniony na boisku odpowiada za pierwszy komponent projektu - „Ruszaj się...”, natomiast bibliotekarz - za drugi komponent, czyli „...odkrywaj świat”.

Zorganizowana przez Animatora zatrudnionego na boisku, grupa dzieci w wieku 6-11 lat, podejmując aktywność fizyczną (samodzielnie lub w grupie), zbiera punkty dla swojej drużyny. Aktywnością fizyczną może być zarówno jazda na rowerze, gra w piłkę, jak i spacer z psem. Każde 10 min. aktywności fizycznej to 1 punkt. Celem jest, aby każde dziecko w ciągu dnia zebrało 12 punktów, czyli aktywnie spędziło 2 godz. dziennie. Następnie cała drużyna (grupa) zlicza punkty i udaje się do biblioteki, gdzie za pośrednictwem strony internetowej www.biblioteki.muuvit.pl odbywa wirtualną podróż dookoła świata. W zależności od ilości zebranych punktów, drużyna może przemieszczać się po wirtualnej mapie i zwiedzać wybrane kraje i miejsca.

Więcej informacji o projekcie: http://www.biblioteki.muuvit.pl/

Komentarze