Baza wiedzy

Wiedza i narzędzia przydatne w codziennej pracy Animatora

Użytkownicy

Jak pracować z dziewczętami na orliku [PORADNIK]

Spis treści

Orliki jako przestrzeń publiczna powinny służyć jak największej liczbie osób – kobietom i mężczyznom, chłopcom i dziewczętom, niepełnosprawnym, przedszkolakom i całym rodzinom. Poniżej zamieszczamy poradnik dotyczący pracy na orlikach z dziewczętami. Składa się na niego podręcznik w pliku PDF, który możesz przeglądać lub pobrać, oraz materiał wideo. 

Zachęcanie dziewczynek do aktywności fizycznej jest niezmiernie ważne, gdyż wiele z nich zraża się do sportu. Z sondażu Centrum Edukacji Obywatelskiej przeprowadzonego w 2014 r. przez PBS w ramach akcji „WF z klasą” wynika, że co czwarta dziewczynka nie lubi WF-u. Główne przyczyny to wstyd oraz przeświadczenie, że sport jest nudny i męczący. Jeśli animatorom i nauczycielom uda się odwrócić tę tendencję to aktywne sportowo dziewczynki wyrosną na aktywne kobiety, które w przyszłości będą aktywnymi kobietami zachęcającymi do sportu swoje rodziny i dzieci.

Co znajdziesz w naszym poradniku?

Przeczytasz o obawach, stereotypach i oczekiwaniach dotyczących korzystania z orlików przez dziewczęta. Dowiesz się, jak można zachęcić dziewczynki do obecności na orlikach i podtrzymać ich ciekawość, jak przygotować ofertę adresowaną do dziewcząt. W rozdziale "Dobre praktyki animatorów ekspertów" poznasz sprawdzone rozwiązania. Przeczytasz również o działaniach związanych z wolontariatem dla dziewcząt oraz o możliwościach promocyjnych. W rozdziale "Inspiracje" przedstawiamy konkretne przykłady gier i zabaw, które możesz wprowadzić.

Kliknij tu, aby wejść do poradnika w PDF: 

Zobacz materiał wideo:

Poradnik przygotowano w ramach projektu Akademii Animatora 2014 finansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. 

Zobacz też pozostałe poradniki:

Komentarze