Baza wiedzy

Wiedza i narzędzia przydatne w codziennej pracy Animatora

Użytkownicy

Przykłady zajęć dla kobiet

Spis treści

Zajęta mama? Zaproś ją z dzieckiem

Świetnym pomysłem, który z powodzeniem wprowadzany jest na wielu Orlikach są zajęcia dla kobiet i ich dzieci w tym samym czasie. My zajmiemy się twoim dzieckiem, żebyś ty mogła poćwiczyć. Jak to zorganizować?

Animatorzy, którzy wprowadzili takie metody, dzielą się z nami swoimi pomysłami. Na Orliku u Hanny Lubińskiej w czasie, kiedy kobiety wykonują zadane im ćwiczenia, ona prowadzi zajęcia dla maluchów. Dzięki takiemu rozwiązaniu kobiety mogą „wykroić” czas na własne aktywności. Innym pomysłem, który realizuje Katarzyna Klaman na Orliku w Nakli jest zaangażowanie wolontariuszy, którzy organizują dla dzieci gry i zabawy. W tym czasie ona prowadzi zajęcia fitness dla ich mam.

 Fitness na Orliku

Z rozmów z animatorami i naszych obserwacji wynika, że kobiety chcą podejmować różne aktywności sportowe. Zajęciami, które „łączą” kobiety, są min. fitness, nordic walking, gimnastyka, ćwiczenia kształtujące kłopotliwe partie ciała, takie jak brzuch, uda czy pośladki.

Gdzie szukać inspiracji? Na stronach poświęconych zdrowiu, aktywności fizycznej, na kanałach YouTube możesz znaleźć przykłady ćwiczeń, kalkulatory BMI, sposoby na motywację czy kalkulatory spalania kalorii.

Przykładowe strony:

  • http://www.fit.pl/ - tu znajdziesz propozycje ćwiczeń na różne partie ciała - talię osy, zgrabne pośladki , "boczki"- oraz m.in. ćwiczenia z piłką czy dla kobiet w ciąży i po urodzeniu dziecka
  • http://fitappy.eu/ - zestawy ćwiczeń, propozycje rozciągania
  • http://www.cwiczenia.org/ - propozycje ćwiczeń
  •  http://www.fitnessblender.com/ (strona w języku angielskim, ale wszystkie ćwiczenia są pokazane na wideo). Tutaj można przeglądać zestawy ćwiczeń po wybraniu poziomu trudności czy typu treningu
Fitball – bezpiecznie, miło i skutecznie

Fitball, czyli ćwiczenia z dużą piłką świetnie się nadaje jako propozycja dla kobiet w każdym wieku. Są efektywne, przyjemne i bezpieczne. Taka aktywność angażuje wszystkie mięśnie i pomaga kształtować sylwetkę. Ćwiczenia przypominają wręcz zabawę i nie kojarzą się z wyczerpującym wysiłkiem, który może zniechęcać. Początki mogą sprawiać trochę trudności w utrzymaniu równowagi, ale trening – jak to zwykle bywa – czyni mistrza.

Przykłady ćwiczeń z piłką: 

Więcej na temat kobiet w sporcie:

Komentarze